FinanceLab - Week 6 (valideren)

6 juni 2024 - Zwolle, Nederland

Donderdag 6 juni 2024

Collegeweek

In deze collegeweek was ik volledig afwezig. Ik heb dit binnen het team kenbaar gemaakt, maar mijn steentje heb ik bijgedragen aan het, wederom,reserveren van een spreekkamer, zodat Team Omega zich prima kon voorbereiden op deze collegeweek.

Team Omega

In de valideren fase van design thinking zijn de volgende acties ondernomen:

• Prototypes testen: Team Omega heeft het ontwikkelde prototype getest met docent Arthur en bij de Technische Unie zal het prototype met de echte gebruikers (ZZP'er) getest worden voor het verzamelen van de laatste feedback.
  • De verzamelde data is geanalyseerd om te bepalen wat goed werkt en wat verbeterd moet worden om tot het eindproduct te kunnen komen.
  • Door iteratie wordt het prototype steeds opnieuw aangepast om beter te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de (eind)gebruikers.
  • Documentatie door het opstellen van de Business Case geeft het validatieproces weer, waarin alle bevindingen in een duidelijk overzicht opgenomen zijn.

Reflectie

Door mijn afwezigheid miste ik de feeling met het team, ondanks dat ik op eigen initiatief heel graag wilde weten wat het resultaat van de validatie was. Hierdoor miste ik enige betrokkenheid en heb ik mijn best gedaan weer onderdeel van het team te worden. In het begin van deze periode ontstond het team en zijn we voortvarend van start gegaan, maar naar mate de zomervakantie nadert, hoe meer mijn teamgenoten en ik ook wel snakken naar het einde van deze module en vooral het einde van het eerste studiejaar. Het was behoorlijk zwaar met veel, heel veel opdrachten in de vorm van portfolio's, rapportages, business cases en verslagen.

Jouw reactie